Forfatter
Tittel Dysleksi : fra teori til praksis
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Nyere pedagogisk og psykologisk forskning har gitt oss et mer nyansert bilde av hva dysleksi er. Avansert medisinsk teknologi gir mulighet for å kartlegge hjernen, og forskning har gitt mer kunnskap om forholdet mellom arv og dysleksi . Dysleksi -Fra teori til praksis, formidler de siste års utvikling innenfor dysleksi forskningen og presenterer resultater fra norsk og internasjonal forskning om årsaksforklaringer på dysleksi og hvilke pedagogiske tiltak som viser seg å gi best effekt. Boken beskriver også hvordan den godt utprøvde Logos-testen kan benyttes i diagnostiseringsarbeidet, og presenterer testens mange forslag til pedagogiske tiltak i undervisningen av elever med dysleksi . I tillegg gir denne utgaven innsikt i og informasjon om dysleksi blant minoritetsspråklige elever og voksne. Dysleksi -Fra teori til praksis kom første gang ut i 1991 og er siden oversatt til svensk og engelsk. Denne 5. utgaven har gjennomgått en omfattende revisjon, men har beholdt samme struktur og kapittelinndeling som tidligere utgaver.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001670nam 22002411 4500
*00133418
*008111118s2012 no ar 00nob 9
*015 $a150134622$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-05-42266-7$bh.
*025 $a9788205422667
*040 $aBokbasen AS
*0823 $a157.5$zh$25/nor
*090 $dH
*10010$aHøien, Torleiv$8m
*24510$aDysleksi $bfra teori til praksis
*250 $a5. utg.
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2012
*300 $a367 s.$bill.$c24 cm
*520 $aNyere pedagogisk og psykologisk forskning har gitt oss et mer nyansert bilde av hva dysleksi er. Avansert medisinsk teknologi gir mulighet for å kartlegge hjernen, og forskning har gitt mer kunnskap om forholdet mellom arv og dysleksi . Dysleksi -Fra teori til praksis, formidler de siste års utvikling innenfor dysleksi forskningen og presenterer resultater fra norsk og internasjonal forskning om årsaksforklaringer på dysleksi og hvilke pedagogiske tiltak som viser seg å gi best effekt. Boken beskriver også hvordan den godt utprøvde Logos-testen kan benyttes i diagnostiseringsarbeidet, og presenterer testens mange forslag til pedagogiske tiltak i undervisningen av elever med dysleksi . I tillegg gir denne utgaven innsikt i og informasjon om dysleksi blant minoritetsspråklige elever og voksne. Dysleksi -Fra teori til praksis kom første gang ut i 1991 og er siden oversatt til svensk og engelsk. Denne 5. utgaven har gjennomgått en omfattende revisjon, men har beholdt samme struktur og kapittelinndeling som tidligere utgaver.
*650 0$aDysleksi $2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aDysleksi $2Bokbasen AS$9nno
*70010$aLundberg, Ingvar$eforf.$8m
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening