Flekkefjord videregående skole bibliotektjenesten

Dysleksi: fra teori til praksis
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Dysleksi: fra teori til praksis
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • H
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2012
Noter
  • Nyere pedagogisk og psykologisk forskning har gitt oss et mer nyansert bilde av hva dysleksi er. Avansert medisinsk teknologi gir mulighet for å kartlegge hjernen, og forskning har gitt mer kunnskap om forholdet mellom arv og dysleksi. Dysleksi -Fra teori til praksis, formidler de siste års utvikling innenfor dysleksiforskningen og presenterer resultater fra norsk og internasjonal forskning om årsaksforklaringer på dysleksi og hvilke pedagogiske tiltak som viser seg å gi best effekt. Boken beskriver også hvordan den godt utprøvde Logos-testen kan benyttes i diagnostiseringsarbeidet, og presenterer testens mange forslag til pedagogiske tiltak i undervisningen av elever med dysleksi. I tillegg gir denne utgaven innsikt i og informasjon om dysleksi blant minoritetsspråklige elever og voksne. Dysleksi -Fra teori til praksis kom første gang ut i 1991 og er siden oversatt til svensk og engelsk. Denne 5. utgaven har gjennomgått en omfattende revisjon, men har beholdt samme struktur og kapittelinndeling som tidligere utgaver.
ISBN
  • 978-82-05-42266-7
Tilgjengelige
  • 0/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001670nam  22002411  4500
*00133418
*008111118s2012    no     ar         00nob 9
*015  $a150134622$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-05-42266-7$bh.
*025  $a9788205422667
*040  $aBokbasen AS
*0823 $a157.5$zh$25/nor
*090  $dH
*10010$aHøien, Torleiv$8m
*24510$aDysleksi$bfra teori til praksis
*250  $a5. utg.
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2012
*300  $a367 s.$bill.$c24 cm
*520  $aNyere pedagogisk og psykologisk forskning har gitt oss et mer nyansert bilde av hva dysleksi er.  Avansert medisinsk teknologi gir mulighet for å kartlegge hjernen, og forskning har gitt mer kunnskap om forholdet mellom arv og dysleksi. Dysleksi -Fra teori til praksis, formidler de siste års utvikling innenfor dysleksiforskningen og presenterer resultater fra norsk og internasjonal forskning om årsaksforklaringer på dysleksi og hvilke pedagogiske tiltak som viser seg å gi best effekt. Boken beskriver også hvordan den godt utprøvde Logos-testen kan benyttes i diagnostiseringsarbeidet, og presenterer testens mange forslag til pedagogiske tiltak i undervisningen av elever med dysleksi. I tillegg gir denne utgaven innsikt i og informasjon om dysleksi blant minoritetsspråklige elever og voksne. Dysleksi -Fra teori til praksis kom første gang ut i 1991 og er siden oversatt til svensk og engelsk. Denne 5. utgaven har gjennomgått en omfattende revisjon, men har beholdt samme struktur og kapittelinndeling som tidligere utgaver.
*650 0$aDysleksi$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aDysleksi$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aLundberg, Ingvar$eforf.$8m
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Utlånt29.02.2024Flekkefjord videregående skole studiested Kvinesdal371.914 H