Forfatter
Tittel Læreren i etikk ens motlys
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Boken tar sikte på å stimulere utviklingen av en yrkesetisk bevissthet og kompetanse som kan medvirke til å styrke samfunnets tillit til lærerne. Framstillingen i boken bygger på den forståelsen at undervisning og oppdragelse bør betraktes som et etisk anliggende, fordi lærere daglig stilles overfor valg mellom ulike verdier. Boken kan brukes innenfor pedagogikkfaget og i etikk delen av faget kristendomskunnskap med religions- og livssynsorientering i lærerutdanningen. Med litteraturliste og stikkordregister.
Heftet
ISBN 82-417-0785-1 978-82-417-0785-8
Tilgjengelige
Venteliste
*000 am
*00119049
*008980716s1998 ar 00nob 9
*020 $a82-417-0785-1$bh$c312.00
*020 $a978-82-417-0785-8$bh$c312.00
*025 $a9788241707858
*035 $a7635
*040 $aDen norske Bokdatabasen AS
*08230$a174$zh
*096 $a174 B
*10010$aBergem, Trygve$d1938-
*24510$aLæreren i etikk ens motlys$cTrygve Bergem
*250 $a1. utg., 12. oppl.
*260 $aOslo$bGyldendal Akademisk$c1998
*300 $a161 s.
*520 $aBoken tar sikte på å stimulere utviklingen av en yrkesetisk bevissthet og kompetanse som kan medvirke til å styrke samfunnets tillit til lærerne. Framstillingen i boken bygger på den forståelsen at undervisning og oppdragelse bør betraktes som et etisk anliggende, fordi lærere daglig stilles overfor valg mellom ulike verdier. Boken kan brukes innenfor pedagogikkfaget og i etikk delen av faget kristendomskunnskap med religions- og livssynsorientering i lærerutdanningen. Med litteraturliste og stikkordregister.
*590 $ah
*591 $aHeftet
*594 $abm
*595 $aBokmål
*650 $aYrkesetikk
*850 $aKVS
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening