Forfatter
Tittel Det vurderende oyet: observasjon, vurdering og utvikling i undervisning og veiledning
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Forfatterne gir en innforing i observasjon som fenomen og metode og redegjor for bruken av blant annet loggskriving, intervju og sporreskjema. Boka inneholder også et eget kapittel om audio- og video-observasjon. Dessuten droftes valg av metode, analyse av informasjon som grunnlag for pedagogisk utviklingsarbeid. Etiske overveielser i observasjonsarbeidet belyses også. Formålet med boka er å gi lærerstudenter, lærere og veiledere en innforing i observasjon og vurdering som et redskap til å utvikle pedagogisk profesjonalitet. I slutten av hvert kapittel finnes ovelser og refleksjonsoppgaver.
Litteraturhenvisninger s. 131-134
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 nam
*00116096
*008020411s2002 ar 00nob 9
*015 $bFS
*020 $a82-05-30408-4$bh$c198.00
*035 $a3821
*0821 $a372.21$zh.
*096 $a372.21 B
*10010$aBjørndal, Cato R. P.
*24510$aDet vurderende oyet$bobservasjon, vurdering og utvikling i undervisning og veiledning$cCato R. P. Bjørndal
*250 $a1. utg., 1. oppl.
*260 $aOslo$bGyldendal$c2002
*300 $a134 s.$btab., fig.
*505 $aLitteraturhenvisninger s. 131-134
*520 $aForfatterne gir en innforing i observasjon som fenomen og metode og redegjor for bruken av blant annet loggskriving, intervju og sporreskjema. Boka inneholder også et eget kapittel om audio- og video-observasjon. Dessuten droftes valg av metode, analyse av informasjon som grunnlag for pedagogisk utviklingsarbeid. Etiske overveielser i observasjonsarbeidet belyses også. Formålet med boka er å gi lærerstudenter, lærere og veiledere en innforing i observasjon og vurdering som et redskap til å utvikle pedagogisk profesjonalitet. I slutten av hvert kapittel finnes ovelser og refleksjonsoppgaver.
*650 1$aObservasjon
*850 $aKVS
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening